BeVisual

Hej! Mit navn er Marc

Ejer og stifter af BeVisual

Personligt billede

Interessen for grafisk design har været der siden jeg var 14 år gammel, men det kreative er ikke kommet helt tilfældigt. Som lille elskede jeg at være kreativ i form af at bygge ting, tegne og male, og jeg har altid haft kreative mennesker omkring mig. Det der kickstartede den digitale form for design, var da jeg som 14-årig blev introduceret til et design program af en ven. Det startede som en sjov lille hobby, men løbende udviklede det sig til mere og mere fordybelse. Nu har jeg fået en mere professionel tilgang til grafisk design, og har også kendskab til andre digitale multimedie områder. Du kan læse mere på min LinkedIn her.

 

Udover mine kreative egenskaber og erfaring, har jeg naturligvis også uddannelse bag mig. Jeg tog en design- og kommunikationsorienteret linje på gymnasiet, efterfulgt af en videregående Multimediedesign uddannelse. Se mit afsluttende eksamensprojekt som Multimediedesigner sammen med en gruppemakker her.

 

Min vision for BeVisual er at tilbyde grafisk design og hjemmesider i høj kvalitet til lave priser, som er målrettet dine behov og som stemmer overens med målgruppen. Designet på en æstetisk, personlig og funktionel måde. Udover det synes jeg det er et vigtigt budskab at være visuel i alt man foretager sig, hvilket også er forklaringen på navnet BeVisual og hashtagget #bevisual.

Jeg har erfaring med

Photoshop
Illustrator
InDesign
XD/Figma
3D grafik
Tekstforfatning
Målgruppe- og konkurrentanalyser
SoMe markedsføring
WordPress/WooCommerce/SEO
Elementor
HTML/CSS

Morale og bæredygtighed

Det er svært ikke at tage stilling til ovenstående begreber i en eller anden grad, uanset hvilken virksomhed man driver. Alle har et ansvar for at gøre deres del, og selvom det er begrænset hvor meget BeVisual kan gøre for at tænke morale og bæredygtighed ind i grafisk design og andre områder, så gør vi det. Men hvordan?

Vi har formuleret et koncept hvor begge begreber er flettet sammen til ét, i kontekst af hvordan vi i BeVisual tænker morale og bæredygtighed: BeVegan. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at ejer og stifter af BeVisual, Marc, lever efter en vegansk filosofi om at reducere harm og udnyttelse af dyr mest muligt indenfor hvad der praktisk kan lade sig gøre. Inden du får kaffen galt i halsen og forbinder ordet veganer med hippier, underernæring og demonstrationer foran slagteren i supermarkedet, så bær over med os:

 

Moralsk set kommer vi ikke til at samarbejde med privatpersoner, organisationer eller virksomheder der tydeligt har en negativ indflydelse når det kommer til dyrerettigheder. Et brud på de rettigheder ser man oftere indenfor f.eks. madproduktion, makeup, accessoires, tøj og underholdning. Kort fortalt støtter vi ikke industrier der stadig systematisk bruger dyr direkte eller indirekte som et produkt til egen gavn, hvor egne interesser står foran dyrenes. Heldigvis er der længere og længere mellem disse industrier, og vi har endnu ikke oplevet at blive kontaktet af den type virksomheder.

 

Men hvad har veganisme at gøre med bæredygtighed? I mange tilfælde går de to begreber hånd i hånd – det er stort set aldrig bæredygtigt at have med levende dyr at gøre industrielt, fordi de både kræver plads, diverse teknologier, foder, vand, behandling og omsorg. Selvom der også er masser af tilfælde hvor de to begreber ikke direkte er i relation med hinanden, kan man ikke komme udenom, at hvis vi ikke passer på kloden på en bæredygtig måde, kan det have fatale konsekvenser for klima og biodiversitet – dermed potentielt for alle mennesker og dyr. Derfor kommer vi heller ikke til at støtte op om noget der tydeligt går imod en bæredygtig retning.

 

Vi er ikke moralens vogter, og der skal naturligvis være plads til at alle kan få lov til at udvikle sig løbende i en bedre retning. Ligesom alt andet er der også her masser af gråzoner – hvor bæredygtige er elbiler f.eks. når man dykker ned i processen der skal til for at udvikle deres batterier?